Ed Sheeran i Harry Styles: Snaga radija novoga doba
Harry Styles je onoga petka ujutro – na dan izlaska svojega samostalnog albuma prvijenca – gostovao kod Nicka Grimshawa u eteru BBC-jeva Radija 1. Istoga dana navečer pojavio se u njujorškom Brooklynu da bi prisustvovao još jednom radijskom događaju. Radijska kompanija iHeartMedia je u New Yorku, naime, organizirala iHeartRadio Album Release Party s fanovima odabranima putem nagradnih igara u programima radijskih stanica pod svojim portfeljom. Voditelj cijele priče bio je Maxwell, nova radijska zvijezda njujorške stanice Z100.
Snaga radija odvela je jednu od najvećih pop zvijezda u istome danu na dva različita kraja svijeta, u programe radijskih stanica s obje strane Atlantika. Europski javni radijski servis i američka perjanica komercijalnog radijskog sektora bili su Harryju Stylesu i njegovu menadžmentu izrazito bitni. Zašto? Jer je radio medijska platforma s najvećim marketinškim dosegom u Sjedinjenim Državama. Jer su audio sadržaji prevažni sadržaji za ljude novoga doba. I jer su dvije industrije u okviru industrije zabave – glazbena i radijska – odlučile ići ruku pod ruku.
Airplay Radio Chart ovoga tjedna svjedoči kolika je snaga svjetskih hitova u domaćem radijskom eteru. I koliko oni dugo traju kada ih radijski urednici prepoznaju i zavrte u svojemu programu. Podaci govore kako je ovoga tjedna na listi ARC 100 čak trideset i osam pjesama koji su među najemitiranijima dvadeset i više tjedana. Najviše – 60 tjedana – Imany sa svojim singlom ‘Don’t Be So Shy’. Prepoznavanje radijskog urednika generira dugu radijsku rotaciju i pjesmu čini smash hitom.
A broj jedan? On ponovno pripada Edu Sheeranu. Bez pjesme ‘Shape of You’ jednostavno je teško zamisliti bilo koji dan ovoga proljeća. Na vrhu Airplay Radio Charta, koji zajednički donose HR2 i Hrvatska diskografska udruga, je osmi puta.
Goran Komerički,
radijski producent