Streaming servisi i radio: Taylor Swift, Katy Perry i Luis Fonsi
Streaming servisi su pokazali svoju snagu. Jer, povratak Taylor Swift sa svojim kompletnim katalogom na Spotify i ostale platforme streamanja posve je zasjenio – i rezultatima interesa korisnika i interesima medija glazbene industrije – pojavu novoga albuma Katy Perry. Za taj povratak, dakako, ima 10 milijuna prodajnih razloga albuma ‘1989’, ali i novi ugovori između diskografa i streaming servisa donose neke pogodnosti usuglašene između sudionika glazbene industrije.
Ali, dakle, što je s regularnim glazbenim izdanjem iz ovotjednog Petka nove glazbe?
‘Vrijeme je za moju novu eru odlučnog popa’ izjavila je Katy Perry najavljujući izlazak svojega albuma ‘Witness’, prvoga nakon četiri godine. ‘Svjedočimo sasvim prosječnoj ploči’, prozborio je rejting svjetske glazbene kritike pobrojen na agregatu Metacritic.
Različitost pristupa dugo iščekivanom radu kreativne i super tražene zvijezde svjetskih pozornica, radijskih valova i streaming servisa analogno je istovjetan njezinu stvaranju aktualne kolekcije. Priča govori kako je umjetnica od 40 pjesama nastalih u ‘eksperimentiranju, zabavljanju i istraživanju materijala nastalih s različitim producentima u različitim stilovima glazbe’. A ti različiti producenti generiraju različit zvuk – od popa preko elektropoa i atmosferičnog popa do house zvukova. Allmusic će to nazvati ‘konceptualnim neredom’, a Rolling Stone usporediti s glazbom kakvu donose Halsey i Camile Cabello koje će se uklopiti ‘u ostale pjesme iz radijskih programa’. S druge strane, Idolator će spomenuti ‘zrelu introspekciju’ i u pjesmi ‘Miss You More’ pronaći ‘vrstu brutalne iskrenosti za kakvu Katy Perry ima dovoljno kredita’ dok će The Guardian primijetiti kako među svojim stvarima ima one koje pogađaju našu kolektivnu svijest.
No, je li ovaj materijal, kako ističe Consequence of Sound, inferioran njezinim ranijim albumima? Čini se da je za taj odgovor potrebno istražiti sve kontekste, metafore i slojeve koji se nalaze na skupu pjesama supotpisanih i od ljudi kao što su Jack Garrat, Max Martin, Sia, Nicki Minaj, Duke Dumot, Jeff Bashker i Hot Chip. A jesmo li očekivali elektroniku inteligencije i hipsterskioga usmjerenja grupe Hot Chip na ploči ‘Witness’ sve svjetske zvijezde popa? Pa rijetki, zapravo, jesu. ‘Svi mi tražimo nekoga tko govori isti jezik s nama pa da možemo zajedno putovati istim putem’, ispjevat će naša junakinja u naslovnoj pjesmi albuma ‘Witness’. Taj jezik je, u ovome slučaju, raznovrstan i doziva nas da se otisnemo u novo glazbeno svjedočanstvo, svjedočanstvo glazbene pop zrelosti Katy Perry.
Zrelost radijske industrije, pak, analiziramo svakoga tjedna. Ovotjedna mjerenja pokazuju kako Sjedinjene Države i Hrvatska na svojim službenim listama imaju isti broj jedan. Hot 100 peti puta i ARC 100 premijerno na vrhu pozdravljaju ‘Despacito’, singl Luisija Fonsija kojega on izvodi s Daddyjem Yankeejem i – u remiksiranoj verziji – Justinom Bieberom. Globalni radio Beats 1 je već spomenuo kako će se vjerojatno raditi o jednom od najvećih ljetnih hitova i kandidatu za ovogodišnji Song of the Summer.
Ed Sheeran? Dobro je, hvala na pitanju. Možda više nije prvi, ali eno ga kako stoluje s dvije pjesme u Top 5 Airplay Radio Charta, koji donose HR2 i Hrvatska diskografska udruga.
Goran Komerički
radijski producent