Justin Timberlake: Misao izvan okvira
Album ‘Man of the Woods’ je nešto poput zavjeta Justina Timberlakea svojoj obitelji i, kao takav, konceptualna proslava malih radosti u velikom svijetu komunikacijske buke. ‘Nastojim biti dobro ljudsko biće’, objasnio je u programu globalnog radija Beats 1, ‘provodim vrijeme sa svojom svojom obitelji i svakoga dana se budim sa željom za stvaranjem i uživanjem. Uživam, stvarajući.’ A to stvaranje u karijeri umjetnika rođenoga u američkoj saveznoj državi Tennessee značilo je povezati različite glazbene utjecaje njegova zavičaja s urbanim kontekstom kojemu pripada od početka nultih. Na prvijencu ‘Justified’ to je bio uglavnom R&B, a na slijedećem ‘FutureSex/Love Sounds’ stvaralaštvo u okružju art popa i elektronike. Posljednja dva albuma ‘The 20/20 Experience’ pripadala su neo soulu, ali u svim tim izdanjima i kroz sve te godine su futurizam, hip hop produkcija i sklonost eksperimentu bili njegovim zaštitnim znakom.
‘Pop je najprilagodljiviji glazbeni žanr’, istaknut će JT dodajući kako je njegov sadašnji zvuk rezultat dvogodišnjeg razgovora s Pharrellom Williamsom i Chadom Hugom. Produkcijski duo The Neptunes odigrao je značajnu rolu svojim zahvatima i sugestijama koje je Chad uobličio savjetom: ‘S Juga si i donesi sa sobom pozitivne misli i prljavi zvuk Juga, nemoj bježati od svojega porijekla.’ I dodao: ‘Možeš plesati na planini, samo ako to staviš u ispravan kontekst.’ Naziv albuma ‘Man of the Woods’ direktna je posveta njegovu sinu, jer značenje imena Silas je upravo – čovjek iz šume. A priroda Tennesseeja i bogatstvo tamošnjega planinskog pejzaža su duboko utisnuti u odrastanje Justina Timberlakea. I zato na šesnaest pjesama novoga albuma pronalazimo susrete različitih glazbenih naslijeđa. Country, folk, pop, hip hop, funk i elektronika umiješani su u sklop kojega Entertainment Weekly naziva ‘vrećom stilova i zvučnih raspoloženja’, a Rolling Stone opisuje ‘Americanom s ritam mašinom 808′ i ‘kozmopolitskim future-funkom’.
Produkciju albuma ‘Man of the Woods’ potpisali su The Neptunes i Timbaland, a sudjelovali su Danja, Rob Knox, J-Roc, Eric Hudson i članovi ansambla 1500 or Nothin’. Među supotpisnicima ili gostima pjesama pronalazimo Chrisa Stapletona i Aliciu Keys, a te dvije pjesme – ‘Morning Light’ i ‘Say Something’ – čine sredinu kolekcije izrazito privlačnom. Kako zbog atmosfere bliskosti tako i radi osjećaja intime kojom je prožeta posve osobna priča. ‘Život je samo put na kojemu se okrećeš slijedećoj stvari’, podvući će Justin Timberlake i otkriti kako je – baš kao u videospotu za singl ‘Supplies’ – važno upozoriti na sve devijacije koje sa sobom donosi onečišćenje društva.
Analitičari glazbene scene poprilično su se podijelili oko shvaćanja, razumijevanja i općega prikaza albuma ‘Man of the Woods’. A jednako se zbilo i s ljudima na glazbenim forumima i po društvenim mrežama. Razmišljanja se prostiru od oduševljenja opuštajućim albumom s pohvalama eklekticizmu i futurističkom R&B-ju među korisnicima agregata Metacritic pa do ocjene New York Timesa da album ‘ponekad zvuči uvjerljivo, a ponekad šepavo’. Britanski Telegraph će, tako, istaknuti kako ploča pokazuje da prirodna idila i glazba za kampiranje ne pristaju dobro uz elektroničke ritmove i electro funk.
‘U pop svijetu u kojemu se ne potiče originalnost, postoji nešto zaista pohvalno u namjeri da se misli izvan okvira’, napisat će Guardian i na taj način najbolje opisati ono što donosi album ‘Man of the Woods’. I donijeti nam pojašnjenje današnjega svijeta koji je ispunjen ljudima koji se kreću sredinom terena. A vidite, da biste postigli uspjeh, potrebno je ući u šesnaesterac. Jer, samo tako ćete dobiti priliku za postizanje gola. A taj pogodak može biti – i na to nas upućuje intima albuma ‘Man of the Woods’ – najvrjedniji kada ga postižemo u svojemu prirodnom okruženju i s ljudima koji su nam dragi.
Bruno Mars i Cardi B, pak, drago nam se smiješe s vrha ovotjednog izvještaja Airplay Radio Charta, koji donose HR2 i Hrvatska diskografska udruga. Njihova zajednička ‘Finesse’ zacementirala je uspjeh američkog kantautora s ovotjednih Grammyja i u domaćem radijskom eteru, a Hrvatska je dobila novi broj jedan. Veseo, šaren i rasplesan. S reminescencijom na ranija desetljeća globalne glazbene povijesti.
Goran Komerički,
radijski producent