Ljubav i smisao života: Vance Joy i Ed Sheeran
„Fraza ‘Nation of Two’ opisuje samosvojnost savršenog para“, govore riječi Vancea Joyja sa stranica magazina Consequence of Sound. Uz dodatak: „Njihov svijet počinje i završava na krevetu koji dijele, u automobilu koji voze ili na bilo kojem mjestu gdje borave zajedno. Ideja da njihova ljubav jedno drugome daje oslonac je referentna točka koja daje smisao životu“. A tim smislom i životnom hranom bavi se australski kantautor iznimnoga talenta za pisanjem jednostavnih pjesama pjevnih refrena koji će u tili čas zaogrnuti vaša jutra, vaše dnevne rutine ili večernje trenutke svojom privlačnošću.
Svoj meteorski uspon Vance Joy doživio je pjesmom ‘Riptide’, objavljenom 2013. godine, kada je osvajao svijet na krilima hita čijim identitetom vlada ukulele i koju je iskreno zavoljela Taylor Swift, toliko da je australskog kantautora indie folk i folk pop glazbe pozvala na svoju koncertnu turneju. Vance Joy je do sada zaslužio 42 nominacije i deset glazbenih nagrada, a singl ‘Riptide’ završio je na prvome mjestu godišnje liste australskog javnog radijskog kanala Triple J. Pa i pored tih uspjeha je ostao, kako kazuje, jednak – sretan i ponosan kada napravi dobru pjesmu ili odsvira uspješan koncert. „Ja sam poput dječaka iz susjedstva“, izjavit će, „ali i pomalo čudak. U smislu da sam stvarna osoba. Poput momka koji će u tri ujutro u susjednom stanu pjevati glasno i držati vas budnim“.
Impresije i priče drugoga albuma u karijeri Jamesa Gabriela Wandersona Keogha – kako glasi pravo ime Vancea Joyja – nastajale su u posljednjih pet godina na raznim stranama svijeta. I u posve bizarnim situacijama. ‘Saturday Sun’, primjerice, napisana je u Malibuu, a govori o trenucima kada upoznaš divnu osobu s mišlju kako ne želiš propustiti priliku ponovno je vidjeti. Stvar ‘Little Boy’ priziva djetinjstvo i dječački pad s bicikla, ‘Bonnie & Clyde’ inspirirana je književnošću, a ‘Take Your Time’ nizom intervjua Kanyea Westa kojima se hranio kupajući se u hotelskoj kupaonici noć nakon koncerta u Denveru. I to pokazuje, govori, kako su trenuci inspiracije iznenađujući.
Kolekcija ‘Nation of Two’ Vancea Joyja mlako je pozdravljena sa strane svjetskih glazbenih medija. Britanski Guardian u prvi plan je stavio ‘plitkost stihova’ ironično karakterizirajući opus ploče dragocjenim poput slatkiša iz supermarketa. No, ti slatkiši znaju biti vrlo ljepljivi, istaknut ćemo, i mogu donijeti magiju pjesama koji će vas – poput ‘Call If You Need Me’, pjesme nastale uz guitalele – povući na nehajnost. I one trenutke čarolije koje nudi život sretnoga ljubavnog para u današnjem dobu. Pa zašto bismo od toga bježali? Ljepota se ionako skriva u onim malim trenucima radosti, sreće, pjevanja naglas i široka osmijeha. U tri ujutro ili četiri poslijepodne, svejedno.
I dok podaci magazina Billboard govore kako američkim radijskim eterom, streaming servisima i digitalnom prodajom Drake vlada tolikom uvjerljivošću da je njegova ‘God’s Plan’ dvostruko popularnija od pjesme s drugoga mjesta liste Hot 100, kod nas se to drugo američko mjesto uvjerljivo drži na vrhu radijske rotacije. Dua Lipa je tik do trona, a Post Malone, Rae Sremmurd i DJ Khaled su isuviše novi da bi uspjeh domaćega streaminga stigli oploditi prisustvom u radijskim programima. S druge strane, The Weeknd, Kendrick Lamar i Camila Cabello stidljivo pronalaze put prema gornjem dijelu radijske liste i tako Ed Sheeran sa svojom ‘Perfect’ deseti puta predvodi Airplay Radio Chart, top listu HR2 i Hrvatske diskografske udruge, sasvim lijepo se uklapajući u ono što Vance Joy naziva ‘samosvojnošću savršenog para’.
Goran Komerički,
radijski producent